Van der Jeught Advocaten

Bij Van der Jeught Advocaten & Bemiddelaars staan de belangen van de cliënt steeds centraal. Samen zoeken we naar de juiste oplossing voor jouw probleem. Dit betekent ook dat je als cliënt nauw betrokken wordt bij de zaak en steeds goed op de hoogte gehouden wordt. Door een combinatie van strategie, juridische onderbouwing en een aanhoudende toewijding trachten we elk dossier tot een goed einde te brengen.

Wil je graag onze juridische ondersteuning bij jouw dossier? Maak dan nu je afspraak.

Neem contact met ons op

Locatie

Het kantoor is gelegen in de Stationsstraat nr. 48 te Ninove, vlakbij het bus- en treinstation. We zijn makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer, maar ook met de wagen. Er is voldoende parkeergelegenheid in de straat. Ook is er een ruime parking nabij het station, binnen een wandelafstand van max. 5 minuten.

Enkel op afspraak

Wij werken enkel op afspraak. Je kan dus niet zomaar binnenspringen. Een afspraak maak je via de website, telefonisch of via mail. Tijdens de openingsuren van het kantoor kan je wel binnenspringen om stukken af te geven op het secretariaat.

Onze werkwijze

Procederen impliceert het afwegen van belangen en slaagkansen op een proceseconomische wijze. Een afweging dient te gebeuren tussen de in te zetten middelen, het beoogde doel en de kostprijs. Met een “procedure om de procedure” is niemand gebaat. Wel met het succesvol voeren van een procedure. Daarom wegen we op voorhand de zaak af.

Eenmaal de zaak is opgestart, wordt ze opgevolgd, geactualiseerd en zo nodig worden vorderingen aangepast, uitgebreid of verfijnd. We zetten de puntjes op de i.

De binding tussen advocaat en cliënt staat centraal en ieder dossier krijgt een persoonlijke behandeling. Als cliënt blijf je steeds op de hoogte van de vorderingen in je dossier.

De opbouw van het dossier begint met het aanhoren van de feiten, klachten en/of doelstellingen van de cliënt, gevolgd door een kritisch onderzoek en juridische analyse van het geschil.

Team

Het hechte team bij Van der Jeught Advocaten & Bemiddelaars bestaat uit 5 medewerkers. Jan, Stefan en Els zijn de drie advocaten in dienst. Zij ontvangen cliënteel en trekken regelmatig naar de rechtbank. Judith, de juriste, houdt zich bezig met juridische adviezen en staat de advocaten bij waar nodig. Als administratief talent zorgt Sofie dat alles intern in goede banen loopt en is zij ook je centrale aanspreekpunt.

Jan Van der Jeught

Advocaat - Bemiddelaar

Stefan Van der Jeught

Advocaat

Els Timmermans

Advocaat

Judith Ghesquiére

Jurist

Sofie

Administratief bediende

Enkele straffe cijfers

Aantal medewerkers
5
Oprichting
77
Dossiers per jaar
500
Tevreden klanten
99

Ons verhaal

1977

Het verhaal van Van der Jeught Advocaten & Bemiddelaars begint in 1977. In dat jaar studeert Stefan Van der Jeught af als licentiaat in de rechten én in de criminologie en start zijn eigen kantoor in Ninove.

De tijd was toen anders, waar de advocaat doorgaans een vrije beroeper pur sang was en eenmanskantoren waren de regel.

Vrij snel werd er een performant secretariaat opgebouwd.

2005

In oktober 2005 begint Jan Van der Jeught als advocaat-stagiair aan de balie te Dendermonde. In november 2005 vervoegt ook Sofie De Wever het kantoor als vaste administratieve kracht.

Het kantoor groeit verder. Er wordt beroep gedaan op externe medewerkers, die nadien uitgroeien tot jarenlange vaste medewerkers van het kantoor.

Medewerkers bij Van der Jeught kunnen elke dag het verschil maken, leren vooruit denken en staan in nauw contact met het cliënteel.

2021

Els Timmermans komt het kantoor versterken als advocaat met 25 jaar ervaring.

Nu

Vandaag is het aanbod van Van der Jeught Advocaten & Bemiddelaars groter dan we ooit hoopten. Het kantoor is sinds jaar en dag een gevestigde waarde in de ruime regio rond Ninove. Intussen werkt het kantoor met vaste correspondenten en betrouwbare partners over heel Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen en Brussel.